Wiele słyszy się o dbaniu o środowisko wśród sklepów spożywczych. Rezygnacje z toreb foliowych, zmiana na torby papierowe, redukcja plastiku na terenach sklepów to tylko początek góry lodowej. Co jako właściciel powinieneś zrobić żeby bardziej dbać o środowisko?
Podobnie jak większość detalistów, sklepy spożywcze są zaangażowane we wspieranie środowiska naturalnego. Nawet gdyby tak nie było, wciąż muszą stawiać czoła rosnącej presji ze strony konsumentów, którzy są skłonni płacić wyższe ceny i podróżować dalej, by korzystać z usług sklepów spożywczych, które podzielają ich wartości związane ze zrównoważonym rozwojem.1 Ponadto lokalne, stanowe i federalne przepisy nieustannie stawiają przed sklepami spożywczymi wyzwania, by podnosić poprzeczkę i tworzyć bardziej ekologiczne procesy operacyjne.
W związku z koniecznością poprawy zrównoważonego rozwoju, która płynie z wielu stron, sklepy spożywcze zwracają się do producentów żywności w poszukiwaniu rozwiązań.
Producenci żywności z kolei zwracają się do firm pakujących, mówi Ron Cardey, starszy wiceprezes w Kwik Lok. „Producenci żywności przychodzą do nas i mówią: 'Wiemy, że musimy coś zrobić, aby poprawić zrównoważony rozwój, ale mamy ograniczenia, ponieważ nie mamy dużej marży. Jakie mamy możliwości?”.
Odpowiedź? Trzy strategie pozwalające zidentyfikować i wdrożyć przyjazne dla środowiska rozwiązania opakowaniowe, które są odpowiednie dla danej firmy – mówi Cardey.
Znajdź właściwe rozwiązanie
To rozwiązanie to coś więcej niż produkt, taki jak zamknięcie do żywności zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Właściwe rozwiązanie wymaga zrozumienia całościowego obrazu sytuacji i zajęcia się całym problemem – nawet jeśli pojawiają się nowe problemy.
Zaczyna się to od dokładnego zrozumienia celów producenta żywności, powiedział Cardey. W jaki sposób mierzy się sukces danego rozwiązania? Jeśli dąży się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, należy zastosować inne składniki. Albo w tych częściach świata, gdzie tworzywa sztuczne są ściśle regulowane, właściwe rozwiązanie uwzględnia ten fakt.
Rozwiązanie, które jest „właściwe” na chwilę obecną, będzie się zmieniać w miarę jak nowe procesy, technologie i przepisy będą wpływać na produkcję. Ze względu na te szybkie zmiany producenci żywności muszą przewidzieć, że ich rozwiązanie będzie wymagało w przyszłości kolejnych iteracji i może być dostosowywane do nowych wymagań.
Znajdź właściwego partnera
Ponieważ rozwiązania nie są uniwersalne, należy znaleźć partnera, który będzie w stanie opracować rozwiązanie odpowiadające indywidualnym potrzebom zarówno detalistów, jak i konsumentów. Właściwy partner będzie poszukiwał nowych sposobów pakowania, które uwzględniają świeżość, bezpieczeństwo, przyjazność dla środowiska i koszty. Cardey mówi, że nie chodzi tylko o produkt przyjazny dla środowiska. Chodzi o produkt, który działa w ramach systemu producenta żywności.
„W 2019 r. firma Kwik Lok wprowadziła pierwsze zamknięcie zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju” – powiedział. Zamknięcie musiało działać w różnych maszynach, inaczej nie byłoby praktyczne. Partner musi rozumieć wyzwania stojące przed producentami żywności i sklepami spożywczymi oraz opracowywać produkty, które sprawią, że wyzwania te będą łatwiejsze do pokonania.
Producenci żywności współpracujący z firmami pakującymi, takimi jak Kwik Lok, zmniejszają ryzyko popełnienia błędu przy podejmowaniu decyzji dotyczących opakowań. Na przykład, Kwik Lok współpracuje z innymi producentami torebek i jest na bieżąco z innowacjami w branży. Oznacza to, że partnerzy Kwik Lok mogą lepiej przewidywać szybko zmieniający się krajobraz.
Informuj o swoich wysiłkach
Najlepsze strategie przyjazne środowisku nie zostaną docenione, jeśli Twoi klienci i ich klienci nie będą o nich wiedzieć. W jednym z badań prawie połowa ankietowanych konsumentów (48,6%) stwierdziła, że ich główny sprzedawca detaliczny nie posiada programu zrównoważonego rozwoju – mimo że 85% sklepów stosuje pewne aspekty zrównoważonego rozwoju.
„Detaliści nie zrobili zbyt wiele w zakresie komunikacji z konsumentami” – powiedział Cardey. Komunikacja ta obejmuje wykorzystanie oznakowania, mediów społecznościowych i reklamy. Kody QR mogą być także umieszczane na zamknięciach opakowań, co daje więcej możliwości marketingowych o charakterze edukacyjnym i cross-promocyjnym.
Gdy detalista inwestuje w partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju, bardzo ważne jest, by to podkreślić, nie tylko po to, by zyskać uznanie dla swoich wysiłków, ale także po to, by edukować konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Czy to wyjaśniając zalety kupowania brzydkich owoców, czy też wyjaśniając, co oznaczają różne symbole recyklingu na opakowaniach, czy też przedstawiając poradnik na temat kompostowania, sklepy spożywcze mogą pomóc swoim klientom w osiągnięciu celów związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Oczekiwania zawsze były i będą. Szczególnie teraz – w czasach bycia eko wiele osób będzie stopniowo zamieniało foliowe torby na własne ekologiczne – co na pewno skłoni producentów jak i właścicieli sklepów do refleksji.
artykuł zaczerpnięty ze strony www.grocerydive.com